Quantcast

Търси

   
Спорт и йога за по-добра памет

Спорт и йога за по-добра памет

30.03.2016 201 0 Запази статията

Тренировките са от голяма полза както за тялото, така и за мозъка. Те прочистват главата, когато се озовем в ситуация на "пълен блокаж" или "зацикляне" и подобряват способността ни за възприемане на информация. Куп изследвания показват, че физическите занимания може би са един от най-важните фактори за стимулиране на проницателността и възприемчивостта на мозъка. Така че ако сте изправени пред трудна задача, написване на важен доклад, математически проблем или някоя друга главоблъсканица, най-добре се разходете навън, направете фитнес тренировка или се отдайте на йога у дома или в парка.
 
 
Клаудия Линги, невролог от Университета в Пиза, инициира клиничен експеримент, в който участниците трябвало да се упражняват на велоергометър за около 10 минути, докато гледат филм и се стремят да запомнят детайлите в него. Резултатите убедили невролозите, че участниците, които извършат физическо упражнение се справят доста по-добре в когнитивните задачи в сравнение с тези, които се отпускат на креслото. Оказало се, че визуалният кортекс увеличава активността, когато е стимулиран с физическа дейност. Освен това според учените физическите занимания се отразяват така добре на мозъка, защото стимулират продукцията на специфичен протеин, подсилващ паметта.
 
Практикуването на йога също е един лесен начин да подобрим сивото вещество на мозъка, а както знаем то управлява мускулите и сетивни възприятия като зрение, реч, памет, вземане на решения. Изследванията отчитат, че хората, които практикуват йога показват по-добри познавателни способности. Едно проучване, публикувано в Journal of Physical Activity & Health, установява, че само 20 минути йога са достатъчни, за да се стимулират мозъчните функции. Участниците, които практикували йога по време на изследването се представили по-добре на тестовете както по отношение на прецизността, така и във връзка с бързината на ума.
 
Физическите упражнения лекуват депресията
По време на спортуване хипофизната жлеза освобождава ендорфини, за да ви помогнат в справянето с физическия стрес или напрежението, което оказвате на тялото. Но ендорфините имат далеч по-важна и дълготрайна роля от това. Според клиниката Mayo, САЩ, те помагат в премахването на симптомите на депресия и стрес.
Друга връзка между стреса, упражненията и бистрия ум учените откривът в кортизола. Независимо че упражненията всъщност повишават нивата на този хормон, който е причина за психически стрес, всъщност цялостният му ефект след тренировка е да намали стресовите нива. Упражненията повишават прага на насищане с кортизол в организма и така ви правят по-неподатливи към стресовите фактори.
 
33665867_m.jpgСтимулират растежа на неврони
С напредване на възрастта хипокампуса, частта от мозъка, която формира, организира и извиква спомени, се смалява. Резултатът е отслабване на паметта. За щастие хипокампусът създава нови неврони през целия ни живот. А според изследванията физическите упражнения са именно тези фактори, които стимулират растежа им. 
 
 
Повишават притока на кръв към мозъка
Научни изследвания в тази област са доказали, че честите упражнения засилват притока на кръв към мозъка, дори при хора в пенсионна възраст, водещи по-застоял живот. Това се обяснява със снабдяването на мозъка с повече кислород, както и с осигуряването на хранителни вещества. Един добре кръвоснабден мозък е като “гориво” за целия организъм! 
 
Защитават мозъчните клетки
Едно от нещата, които упражненията правят е да отключват определени агенти в мозъка, а един от тях е невропротективният. Той спомага за продукцията и секрецията на протеини, които карат мозъчните клетки да засилят своите защитни механизми. Това е много важно, тъй като химикалите в околната среда (като пестицидите) постоянно атакуват целостта и здравето на телесните ни клетки. Освен това физическата дейност спомага за производството на глиални клетки, притежаващи основна защитна роля за мозъка.
 
Добавете коментар 0

PureVital препоръчва:

Good-Better-Best
Good-Better-Best more
  • TOPseller
Good-Better-Best

Специфичният комплекс съставки на GOOD-BETTER-BEST стимулира функционирането на нервната ни система и пов ... още

52,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 52,00 лв. и съберете 41 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 600 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 15.00 лв.
Mental Health
Mental Health more
  • TOPseller
  • НОВпродукт
Mental Health

Една от основните причини за здравословните проблеми в съвременното общество е стресът. Напрегнатата работна сред ... още

49,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 49,00 лв. и съберете 39 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 510 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 10.00 лв.
Златен корен
Златен корен moreЗлатен корен

Стресът в ежедневието ни е неизбежен. Необходимостта да изпълняваме все повече задачи за все по-малко време, преком ... още

43,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 43,00 лв. и съберете 35 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 420 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 15.00 лв.
Колострум
Колострум  moreКолострум

Коластрата е най-концентрираното мляко, което се отделя в първите часове след като кравата е родила. Използваната в ... още

50,00лв/ 100 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 50,00 лв. и съберете 40 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 480 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 16.00 лв.

Полезни съвети за Вашето здраве от Клуб По-близо до природата

Прочетете още...

Където човек го боли, там си слага ръката.
Датска поговорка
Продукти произведени в Германия
Schritte näher an der Natur

Регистрирайте се в клуб "По-близо до природата", за да получавате първи най-новите здравословни съвети и рецепти!