Quantcast

Търси

   
Кои са храните, облекчаващи симптомите на менопауза, които можем да включим в зимната си диета

Кои са храните, облекчаващи симптомите на менопауза, които можем да включим в зимната си диета

17.01.2017 708 0 Запази статията

Менопаузата е част от естествения процес на стареене при всяка жена и е свързан с хормонални проблеми, наддаване на тегло и неприятни симптоми като нощно изпотяване, горещи вълни, суха кожа, промени в настроението, нарушаване на съня и умора.
Начинът на хранене е свързан със здравето на организма и е от особено значение по време на менопаузата. Консумирането на определени храни или избягването на други, може да спомогне за намаляване на неприятните симптоми и да даде възможност за балансиране на променящите се нужди на организма.

Ето защо е особено важно да се наблегне на балансирана диета, богата на храни, които подпомагат цялостното здраве и облекчават симптомите на менопаузата.
Кои са храните, които могат да бъдат включени в балансираната диета през зимните месеци?

1. Бобови храни

Диета, богата на фитоестрогени  облекчава топлите вълни - заложете на боб, нахут, леща, соя, соеви продукти като тофу и соево мляко. Бобовите храни са богати на фолиева киселина, магнезий, калий, фибри и витамини от група В.

2. Ленено семе

Лененото семе е богато на Омега-3 и Омега-6 мастни киселини. То помага за облекчаване на различни видове възпаления, при задържане на течности, депресия и раздразнителност. Лененото семе е богат източник на растителни лигнани, които могат да модулират метаболизма и да сведат до минимум симптомите на менопауза като горещи вълни.

3. Зелени листни зеленчуци

Напълнете чинията си с кръстоцветни зеленчуци като къдраво зеле, карфиол, броколи, бяло зеле, броколи, ряпа и  репички. Тези зеленчуци са отлични източници на минералите калций и магнезий, които оказват сериозна подкрепа за здравето на костите.
Богатите на магнезий храни освен това са много ефективни при състояния на мигрена, депресия и тревожност.

4. Студеноводни риби

Рибите, които обитават студени води като сьомга, сардини, скумрия и херинга са отличен източник на Омега-3 мастни киселини, които помагат за облекчаване симптомите на депресия и горещите вълни при жени над 40 години.

5. Ядки и семена

Орехи, тиквени семки, слънчогледово семе, бадеми - всички те могат да заместят закуската, да се използват като подкрепа между основните хранения или да допълнят вкусово любимата ви салата.
Всички те са богати източници на полиненаситени мастни киселини, калций, калий, магнезий и цинк и спомагат за облекчаване симптомите при менопауза. Те могат да помогнат и за подобряване на минералната костна плътност. Високото съдържание на цинк в ядките и семената подобрява качеството на съня, а магнезият в тях помага при депресивни състояния.

6. Тиква

Тиквата е богата на витамин А, който играе ключова роля за поддържането на здрави кожа, кости и меки тъкани. Освен това е богата на фибри и бедна на калории. Вкусна е и може да бъде допълнение към зеленчукови ястия или да се приготви самостоятелно.

7. Сини сливи

Естрогенният дефицит по времена менопауза често води до до загуба на костна маса и остеопороза. Освен калцият, който е много важен за здравето на костите, минералът бор, който се съдържа в сините сливи, също е от съществено значение.
Борът подпомага  усвояването на калций, магнезий и фосфор в организма, заздравява костите, противодейства на артрита и остеопорозата. 
Недостатъчният прием на бор чувствително изостря симптомите на менопаузата.
Пресни или сушени сливи - зависи от сезона и личните предпочитания.

 
Добавете коментар 0

PureVital препоръчва:

Антиоксидант
Антиоксидант moreАнтиоксидант

Няма нищо чудно в това, че темата за антиоксидантите е особено актуална – тези полезни хранителни съставки ни ... още

20,00лв/ 50 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 20,00 лв. и съберете 21 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 190 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 7.00 лв.
Бораго
Бораго moreБораго

Маслото от пореч е известно с многобройните си лечебни свойства още от древността. Наричано още Бораго (Borago offi ... още

34,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 34,00 лв. и съберете 30 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 330 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 11.00 лв.
Кудзу Кризантелум
Кудзу Кризантелум more
  • 10капсули бонус
Кудзу Кризантелум

Според последни проучвания коренът на Кудзу дава изключително добри резултати за преодоляване на физическата зависи ... още

38,00лв/ 70 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 38,00 лв. и съберете 30 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 360 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 11.00 лв.
Хидроксиапатит Доломит
Хидроксиапатит Доломит moreХидроксиапатит Доломит

Нашите кости се състоят от 50% хидроксиапатит, зъбите ни от 70%, а зъбният емайл от 97%. Хидроксиапатитът подпомага ... още

69,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 69,00 лв. и съберете 50 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 700 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 20.00 лв.

Полезни съвети за Вашето здраве от Клуб По-близо до природата

Прочетете още...

По-добре здрав селяк, отколкото болен император.
Немска поговорка
Продукти произведени в Германия
Schritte näher an der Natur

Регистрирайте се в клуб "По-близо до природата", за да получавате първи най-новите здравословни съвети и рецепти!