Quantcast

Търси

   
Как да подобрим съня на детето

Как да подобрим съня на детето

30.01.2016 328 0 Запази статията


Всеки родител е изправен пред предизвикателствата и негативните ефекти на некачествения и нередовен сън.
Това може да предизвиква рязък спад в защитните сили, повишен риск от затлъстяване и диабет както при децата, така и при възрастните.

 

Как да помогнем на децата да спят по-спокойно и пълноценно?

Използвайте билки, подходящи за деца

Лайка, пасифлора, коча трева – и трите билки успешно се прилагат при малчуганите, имат успокояващо действие, отнемат напрежението, подпомагат и функциите на храносмилателния тракт. Ако децата не обичат чай, тогава може да се приготви лека тинктура от някоя от билките и да им се дава, разтворена в малко вода, сок или мляко преди лягане.

Точката на съня

В акупресурата е известна т.нар. точка на съня. Тя се намира точно над носа, между очите. Масажирайте леко с плавни движения нагоре към челото. Това е подходящ и изключително успокояващ метод и при възрастни.

Спрей от етерични масла за възглавничката на детето

Снабдете се с масла от: лавандула, сладък портокал, кедър, римска лайка, ветивер, сандалово дърво. Смесете 30 капки от масла по избор – комбинирайте по 2 -  с 3 с.л. водка или спирт. Разбъркайте и добавете 3 с.л. вода. Изсипете в шише с пулверизатор и пръскайте леглото и възглавниците. Децата сами обичат да го правят.

Маслата може да употребявате и в аромалампа. Чудесният им успокояващ аромат ще изпълни цялата стая и ще предизвика чувство на уют и комфорт.

Четене на книжки, аудио приказки, успокояваща музика

Вместо да оставяте детето да гледа анимационни филми до полунощ, оставете го да се занимава с играчки, опитайте се да му почетете книжка или пък му пуснете диск със запис на приказки. Успокояващата музика създава спокойна атмосфера и предразполага детето към лягане – може да я слуша дори докато си играе.7530571_s.jpg

Игра навън

Много деца днес прекарват дълго време пред телевизора. Според статистиките американските деца са пред екрана средно 7 часа и 38 минути. Учените са установили, че всеки час пред телевизора удължава времето за заспиване с поне 3 минути. Игрите навън и свежият въздух подобряват съня. Естествената слънчева светлина регулира вътрешния часовник на организма, което прави децата по-будни през деня и достатъчно изморени вечер, когато е време за сън.

Осветлението у дома

Помислете за по-естествени източници на светлина. Телевизорът, компютърът и екраните на други устройства излъчват така дразнещата и увреждаща зрението синя светлина. Изследвания сочат, че след залез слънце синята светлина може да предизвика намаляване на синтеза на мелатонин, който е отговорен за добрия сън.

Свещник или лампа от хималайска сол например са чудесни алтернативи на домашното осветление в детската стая. Можете да украсите тавана със светещи през нощта звезди. Това създава допълнителен уют, успокоява детето и го настройва за сън.3244241_s1.jpg

Облекчете програмата

Много родители натоварват децата с всевъзможни активности през деня – курсове, спорт, музикални занимания и какво ли още не. Чудесно е да се развиват тези умения още в ранна възраст, но пренатоварването може да предизвика проблеми със съня. Нервната система на бебетата също се натоварва от срещи с други хора, прекалено много внимание или шумни и прекалено цветни помещения с много светлини, каквито са търговските центрове например.

За децата изберете 2-3 пъти седмично спорт, а в останалите дни нещо друго, което може да не е свързано с физическо натоварване. Осигурете разнообразие, но не претоварвайте детето.

 

 

 

Добавете коментар 0

PureVital препоръчва:

Good-Better-Best
Good-Better-Best more
  • TOPseller
Good-Better-Best

Специфичният комплекс съставки на GOOD-BETTER-BEST стимулира функционирането на нервната ни система и пов ... още

52,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 52,00 лв. и съберете 41 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 600 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 15.00 лв.
Mental Health
Mental Health more
  • TOPseller
  • НОВпродукт
Mental Health

Една от основните причини за здравословните проблеми в съвременното общество е стресът. Напрегнатата работна сред ... още

49,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 49,00 лв. и съберете 39 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 510 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 10.00 лв.
Златен корен
Златен корен more
  • НОВпродукт
Златен корен

Стресът в ежедневието ни е неизбежен. Необходимостта да изпълняваме все повече задачи за все по-малко време, преком ... още

43,00лв/ 60 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 43,00 лв. и съберете 35 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 420 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 15.00 лв.
Колострум
Колострум  moreКолострум

Коластрата е най-концентрираното мляко, което се отделя в първите часове след като кравата е родила. Използваната в ... още

50,00лв/ 100 капс.
  • стъпки по-близо до природатаВземете продукта за 50,00 лв. и съберете 40 стъпки "По-близо до природата".
  • стъпки по-близо до природатаСъберете 480 стъпки "По-близо до природата" и вземете продукта за 16.00 лв.

Полезни съвети за Вашето здраве от Клуб По-близо до природата

Прочетете още...

По-добре здрав селяк, отколкото болен император.
Немска поговорка
Продукти произведени в Германия
Schritte näher an der Natur

Регистрирайте се в клуб "По-близо до природата", за да получавате първи най-новите здравословни съвети и рецепти!